Čmelíny už čakajú 

Tak sme konečne dokončili čmelíny a našli im najlepšie miesto v našej školskej záhrade. Tento rok už asi nebudú mať nových obyvateľov, ale hoci náš projekt končí, naše aktivity a ekočiny nekončia. Veríme, že na jar nájdu v ňom domov dve čmelie rodinky. 

Zaujímavosti o včelách

Všetci sme očakávali, aký projekt bude mať Jakub. Zaujalo nás, že bol písaný na písacom stroji a pred samotnou prezentáciou robil Jakub drahoty. 

Zbytočné však boli jeho drahoty. Projekt mal naplnený rôznymi zaujímavosťami z histórie, zo života včiel, či rekordy zaznamenané vo svete včiel. 


Práca včelára

Na prácu včelára si posvietil svojim projektom Sebastián. Dozvedeli sme sa mnoho infomácií o tom, aké pomôcky vo svojej práci využíva,  ako sa chrániť pri práci so včelami, aké vlastnosti musí mať úspešný včelár. 


Čo dokážu včely za svoj život

" Chcel som v projekte povedať, že sú včely dôležité. Zisťoval som, aké poznáme včelie výrobky a koľko toho včely za život zvládnu." povedal o svojom projekte Paťo.


O včelách 

"Môj projekt som tvorila 1 hodinu a 35 minút. " povedala o tom, ako tvorila projekt Vivi. Zamerala sa na všeobecné informácie o včelách.

"Som veľmi hrdá na našu školu, pretože pani riaditeĺka vymyslela, že namaľujeme včielkam úľ , dáme ho do záhrady a bude v ňom žiť jedna včelia rodina. Dúfam, že sa im bude páčiť. " rozhovorila sa o celom projekte Vivi. 


Trúd, robotnica a kráľovná

Téma už podľa názvu napovedala, že je vhodná pre trojicu. Vybrali si ju chlapci Jakub, Tadeáš a Dominik. Pripravili si postery a prezentovali ich.  

"Ja som prezentoval časť o trúdoch. Text a obrázok som si hľadal na počítači. Nebolo jednoduché nájsť dobrý článok." povedal Tadeáš. 

" Ja som si vybral matku kráľovnú. Dozvedel som sa, koľko kladie vajíčok, aká je dlhá a že ju spoznáte aj podľa toho, že má na chrbte značku od včelára" povedal o svojej práci  Jakub. 

Včelie produkty 

Túto tému spracovali Matúš a Tobias. Produktov je veľmi veľa a všetky sú veľmi dôležité, tak aj informácií mali v posteroch neúrekom. 

" Ja som svoj poster robil dva dni. Robil som ho sám, iba mama mi poradili druhy medov. Práca sa mi páčila. " povedal Tobias. 

"Som rád, že mi pani učiteľka povedala, že to mám pekné. Musím sa to ale ešte naučiť pekne prezentovať." priznal Matúš. 

Telo včely  

Ukážkou dobrej spolupráce bol projekt Mišky a Samka. Z papierovej krabice vytvorili otváravý úľ. Na jednej strane vytvorili model plástu so včelami a na druhej strane bunku, v ktorej sa práve rodila malá včielka. Najzaujímavejšie bolo, že bunku osvetlili maličkou žiarkovkou na baterku ako malý lampiónik. 

Súčasťou projektu bola aj malá knížočka, v ktorej mali pripravený text prezentácie. Aj tu bola vidieť krásna delba práce. 

"Práca nebola jednoduchá, pomáhali nám moji rodičia." povedal Samko. "Áno, je to tak, robili sme to celý deň a musím povedať, že sa mi to veľmi páčilo a bavilo ma to" dodala Miška po prezentácií, keď všetci zatlieskali a ocenili tvorivé prevedenie projektu, ale aj pekné prezentovanie. 

Rozhovor so včelárom 

Náročnejší prístup k prezentovaniu poznatkov si zvolila Lucka. Uskutočnila rozhovor so včelárom a z informácií, ktoré nazbierala, vytvorila powerpointovú prezentáciu. Informácií bolo veľmi veľa, veríme Lucke, že bolo ťažké vybrať tie najdôležitejšie. 

Dozvedeli sme mnoho užitočných vecí, ktoré budeme už onedlho potrebovať, lebo pojdeme ku včelám. Dozvedeli sme sa, čo a ako si musíme obliecť. Už vieme, ako omamný je dym z dymáku a tiež to, ako sa musíme správať pri včielkach. 

"Som veľmi šťastná, že sa všetkým prezentácia páčila. Ale mala jednu nevýhodu, bola veľmi dlhá" s úsmevom dodala Lucka. 

Včelár a jeho úľ 

Polina a Krystyna nám odprezentovali, že sa aj na Ukrajine  včelári starajú o včely podobne ako u nás. Zhotovili pekný model úľu. 

" Tam, odkiaľ som prišla, má môj sused včely. Dobre sa o ne stará. Všetko, čo o včelách viem, viem od neho. " vyrozprávala Krystýnka. 

Význam včiel

Nellka pracovala sama. Vytvorila si na počítači powerpoitovú prezentáciu a dala si záležať, aby bola presvedčivá. Dôraz kládla na to, aby každý pochopil, ako dôležité sú včely pre budúcnosť na Zemi. 

"Moju prezentáciu som vytvorila na počítači a robila som na nej asi hodinu. Nikto mi nepomáhal. Ako budem prezentovať a čo budem hovoriť som si pripravovala popri tvorení prezentácie. 

Prezentovania pred celou triedou som sa bála, ale potom som zistila, že to nie je také ťažké, ako sa zdá. Chcela som mojou prezentáciu dať najavo, že včely sú pre nás dôležité. 

Chcela  by som poďakovať našej najlepšej pani riaditeĺke."  Nellka. 

Vývoj včely

Táto téma zaujala Nikolasa a Majka. Nikolas si ju pripravil v podobe posteru na výkrese, Majko v powerpointovej prezentácii. 

"Projekt som robil deň. Zaujala má téma vývoj včiel" povedal Nicolas. 

"Mne najviac trvalo hĺadanie informácií na internete. Keď som ich vložil do prezentácie, akosi to nesedelo. Tato mi to skontroloval, ale aj tak podľa mňa sa mi to nevydarilo." povedal trocha sklamane Majko. 

Z čoho sa skladá úľ 

Linda, Lili a Barborka, trojica dievčat, nám objasnila, z čoho sa skladá úľ a aký význam majú jeho jednotlivé časti. Projekt mali spracovaný v podobe posteru bez textu, takže prezetovať sa museli naučiť spamäti. 

"Pani učiteĺky nás pochválili najviac za to, že sme dobre spolupracovali. Podľa nás, sme tému spracovali veľmi dobre." povedali o svojej práci na projekte Linda a Lili. 

"Nebolo to úplne jednoduché, potrebovali sme aj trocha pomoc. Spolu sme sa dohodli, ako projekt urobíme a vyšlo to." dodala Barborka. 

Komunikácia včiel 

Autorkami tohoto projektu bola Katka a Ela. Pripravovali si ho asi týždeň. Na prezentáciu si pripravili aj kostýmy.  Obliekli si žlté tričká a čierne legíny. " S tykadlami nám pomáhala Katkina mama a s krídlami zasa Elkina mama" povedali dievčatá. 

 Poster mali nápadito riešený. Texty sa skrývajú pod obrázkami. Obrázky tvoria akoby okenice náučných okienok. 

" Vytvoriť otváraciu včielku nám napadlo tak, že text bol veľmi dlhý a miesta bolo málo. Potrebovali sme to technicky vyriešiť. Spomenuli sme si na jednu peknú rybku, ktorá mala pod sebou pásik. Keď sme ho potiahli, z rybky sa stala veľká ryba s veľkými  zubami. Tento nápad nám veľmi pomohol." vysvetľovali svoje zaujímavé prevedenie posteru Ela a Katka. 


Opeľovanie kvetov 

Viki a Katka sa zamerali na opeĺovanie kvetov. Viki si pripravila teoretické poznatky a Katka sa zamerala na demonštrovanie opeľovania. Zhotovila si model včely a kvetov. Dokonca nezabudla na peľové  zrniečka a vymyslela veľmi nápadito prichytávanie peľu na nožičky včely.

"Tešila som sa na prezentovanie nášho projektu, ale zároveń som sa aj bála, že niečo pokazím alebo sa pomýlim. Keď som ho odprezentovala, prestala som sa báť a zvyšok dňa bol úžasný." s úsmevom okomentovala svoj výkon  Viki.  

"Moja kolegyňa a ja sme spracovali opeľovanie. Celkom sa nám darilo. Spolu ešte niečo prepíšeme, doplníme a určite to bude super." doplnila Katka, pretože projekt bude  prezentovať v Siviciach na mobilite Erasmus+. 

Naše BZZZ čmelíny

Tak na naše dielo sme skutočne pýšní. Podaril sa nám krásny eko výsledok. Vytvorili sme dva krásne čmelíny. Ako sme to dokázali? Našli sme si postup na internete, pozháňali a kúpili materiál, narezali, navŕtali, natreli, pospájali .... a vznikli nám takýto krásavci. Veríme, že v nich nájdu domov naši noví kamaráti čmeliaci. 

Čo sa nám podarilo

Už viac ako mesiac študujeme odbornú literatúru a učíme sa všetko o včelách a ich význame. Absolvovali sme aj zaujímavú prezentáciu. Rozdelili sme si témy a dnes priešil ten deň, kedy sme prezentovali svoje projektíky. Boli nápadité, zaujímavé, miestami vysoko odborné. Čo je najdôležitejšie - bavilo nás to. Výber najlepších projetov budeme už...

Ako dopadla naša výzva: Týždeň zdravej desiatej vo voskovom obrúsku? Bolo potrebné dodržať niekoľko pravidiel: 5 pracovných dni (týždeň) si treba priniseť do školy desiatu vo voskovom obrúsku. Projektovej hliadke ( 4 žiaci triedy) ukázať svoju desiatu. Hliadka udelí bod každému, kto si desiatu v obrúsku donesie. Najviac bodov tak môže nadšenec...

29. septembera sme sa v rámci myšlienky Európskeho týždňa mobility vybrali do mesta a robili sme jednoduchý prieskum. Rozdeli sme sa do skupín, postavili sme sa na križovatku na hlavnom ťahu v meste a zisťovali sme :

Blog žiakov ZŠ A. Bagara
Všetky práva vyhradené 2022
Vytvorené službou Webnode Cookies
Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky